San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

07 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Wakker worden in San Francisco was.... het echte stadsgevoel laten we maar zeggen. Ramen dicht of open maakt weinig uit. Ik denk dat als we in een slaapzak op een vrachtwagen zouden gaan liggen we ongeveer hetzelfde ervaren als nu; zo nu en dan wat geschut en een heerlijk non-stop gedreun (Martine, we hebben het gebroem speciaal voor jou even opgenomen omdat jij zo van autootjes houdt :P). Vanmorgen om 9:10u zaten we op de Early Bird (het eerste cruiseschip) naar Alcatraz. Een beetje behoorlijk fris was het nog wel, maar als we het weerbericht mochten geloven zou het gewoon heerlijk 23 gr worden. Het dichte wolkendek riep enige twijfel op maar weerhield ons er niet van redelijk zomers gekleed te gaan. Dat hebben we geweten.... Het is vandaag niet warmer geworden dan zo'n 15gr, brrrrr wat was het koud! Gelukkig konden we ons op de boot enigszins opwarmen met een lekker kopje thee en koffie, en waren we het grootste gedeelte van het bezoek aan Alcatraz in de gevangenis zelf. We hebben een audiotour gedaan waarbij we dmv een headset door het hele gebouw werden rondgeleid (voor mij heerlijk in het Nederlands, wat een verademing). Het was een hele interessante en vooral indrukwekkende rondleiding (ik geef toe, ik had van tevoren niet gedacht dat ik het ook zo boeiend zou vinden). Tegen 12u waren we terug op het vaste land. We hebben eigenlijk de hele middag de stad doorgestruind; de poort van Chinatown bekeken, the Painted Ladies (schattige huisjes die op verschillende postcards gedrukt staan), het steilste straatje van de stad, en uiteraard zijn we wat winkels in geweest. Vanavond hebben we lekkerder dan ooit bij een geweldige Italiaan gegeten. De eerste keer dat werkelijk elke hap voortreffelijk was :) Het hotelletje voor morgen is weer geboekt. We slapen in Carmel in het Carmel Resort Inn. Morgenochtend gaan we nog naar het Golden Gate Park hier in de stad, en tegen de middag gaan we richting het zuiden. Maar nu eerst nog wat autootjes tellen. Kus!

Ps: morgen komen er weer foto's!