Napa Valley - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Napa Valley - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Napa Valley - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

06 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Met een beetje gemengde gevoelens gingen we weg vanochtend. We hadden het zo fijn in Napa Valley! Wat nou als de grote steden weer verschrikkelijk tegenvielen? Aan de andere kant, oneindig wijntjes blijven drinken zou waarschijnlijk ook gaan vervelen, dus vertrokken we richting San Francisco. Als 'via-punt' toetsten we de Muir Woods in op de navigatie (welke nog geen 3 mijl boven San Francisco ligt). De navigatie gaf minder dan een uur aan! Heeeerlijk! Weer een dag weinig in de auto zitten :) De Muir Woods was een leuk bos voor een fijne ochtendwandeling (weliswaar met continu kindergegiegel om je heen omdat het een ware trekpleister was voor schooluitstapjes), maar de bomen waren zeker niet indrukwekkender dan die we in Yosemite Park gezien hadden. Vanuit de Muir Woods reden we richting San Francisco. Iets voordat we The Golden Gate Bridge overreden stopten we bij een mooi strand. Voor het eerst zagen we de zee deze vakantie! Gek idee dat we gewoon nog op het strand gaan liggen bakken de komende week. Het is hier nu zo'n 26gr en richting het zuiden zal het alleen maar warmer worden :D We zijn ook nog even het plaatsje Sausalito ingereden waar we lekker geluncht hebben in het zonnetje met uitzicht op San Francisco. The Golden Gate Bridge was gaaf en vooral heel groot. We reden al snel de Lombard Street op waar ons wederom te schattige motelletje (Marina Motels) ligt. Het bussysteem hier werkt super. Je komt vanuit hier vrij gemakkelijk naar de verschillende districten. Vanmiddag hebben we o.a. de beroemde Pier 39 bezocht, waar het vol ligt met zonnebadende zeehonden, en zijn we een stukje door China Town gelopen. We hebben gegeten in Stinking Rose, het zgn Garlic Restaurant. Sindsdien lijken mensen zo kort mogelijk met ons te willen praten (zo mochten we in de bus gewoon doorlopen en was een kaartje kopen ineens niet meer nodig), heel raar ;) We verblijven hier 2 nachten dus voor morgen staat er een dagje sightseeing op de planning.