Napa Valley - Reisverslag uit Sonoma, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Napa Valley - Reisverslag uit Sonoma, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Napa Valley

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

05 November 2012 | Verenigde Staten, Sonoma

Wat was het fijn vandaag! Niet in de auto hoeven zitten, maar alleen maar buiten zijn. Heerlijk! We zijn vanmorgenvroeg eerst naar het centrumpje gegaan om bij het Visitorscentre wat informatie in te winnen over fietsroutes en de verschillende wijnboeren. En dat was maar goed ook, want ons plan was de Sanomavallei in te gaan, maar dat werd sterk afgeraden omdat het voor fietsers 'very dangerous' was op de wegen ernaartoe. De weggetjes zijn smal en de auto's zijn niet altijd bedacht op fietsers, waardoor de kans om geschept te worden niet nihil is. Dat idee was dus van de baan. Als we graag het centrum uitgingen en tussen de vinyards wilden fietsen dan had ze een mooie route van ca. 32 mile voor ons. Zo gezegd zo gedaan. Halverwege werd het alleen flink ploeteren. Had die aardige mevrouw niet gezegd dat deze trip redelijk plat zou zijn? Voor een racefiets waren die glooiende heuveltjes wel te doen, maar voor onze citybikes met wielen 2x zo breed als een mountainbike, geen versnellingen en terugtraprem was het een heuze uitdaging. Na de paar 'hikeloze' dagen was dit weer een goede workout zullen we maar zeggen :) We hebben het gered tot Acacia Winery, zijn daar bekaf en oververhit in de tuin neergeploft voor onze 2e proeverij en hebben daar vervolgens zeker anderhalf uur zitten genieten van de wijntjes, ons meegebrachte brood en pastasalade EN een heerlijke halve fles rosé die we kregen van een ander stel die niet volledig teut in de auto wilden stappen ;) Super was het! Prachtig uitzicht, geen andere bezoekers, alleen wij samen met ons wijntje, hapjes en heerlijke zonnetje. Tegen 16u moesten we toch echt weer richting huis, anders werd het al donker en we hadden geen lampen op onze stoere bikes. Eenmaal terug in het centrum hebben we nog één proeverij gedaan om het af te leren, zijn we boodschapjes gaan doen, hebben we thuis onze gister meegebrachte doggybag in de magnetron geslingerd, en hebben we heerlijk zitten smikkelen op ons hotelkamertje. Morgen gaan we richting San Fransisco; de mooiste metropool van Amerika. De overnachting is zojuist geboekt :) Kus voor jullie!

• 06 November 2012 - 20:06

Pieter:

Hey Ro en Ammie!

Wat klinkt dat allemaal goed. Een fijne afwisselende en actieve vakantie!
    Heel veel plezier in het prachtige San Fransico. Hopelijk hebben jullie er net zo'n mooie tijd als ik er heb gehad.

Geniet nog van de rest van jullie reis en hopelijk spreken we elkaar daarna snel.

Groeten Pieter

• 06 November 2012 - 21:39

Floor:

Waaw, wat een leuke verhalen, super genieten daar samen, maar volgens mij zijn jullie dat al aardig aan het doen! Liefs Floor, Colin en kusje van Suze!

• 06 November 2012 - 21:39

Floor: