Sacramento - Napa Valley - Reisverslag uit Sonoma, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Sacramento - Napa Valley - Reisverslag uit Sonoma, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Sacramento - Napa Valley

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

04 November 2012 | Verenigde Staten, Sonoma

We lagen nog compleet in coma toen de wekker ging om half 8. Maar niet voor lang. Eenmaal onze ogen geopend zaten we meteen rechtop in bed. Op de wekker van het hotel stond 8:30u! Dat was niet het plan, we wilden op tijd vertrekken. Was de tijd nou weer een uur vooruit gegaan? Nee... het hotelklokje stond gewoon niet goed. Pfew! Tijd om te gaan, rustig wakker worden was niet meer nodig :) Het doel voor vandaag was Napa Valley. We zijn eerst zo noordelijk mogelijk gereden, naar het plaatsje Calistoga. Hier hebben we een heerlijke quiche gegeten als brunch. De eveneens bestelde espresso en thee liet lang op zich wachten. Toch maar eens naar navragen binnen. "Didn't you serve them out?" zei de één ietwat gepikeerd tegen de ander. Ze stonden klaar. "Sorry", zei ze en drukte de beide bekers in m'n handen. De espresso bleek toch echt wat aan de lauwe kant, dus.. terug naar binnen. "Oh I'm so sorry for that!", zei het meisje achter de balie, waarna ze het kopje als vanzelfsprekend in de magnetron zette. PING! "So, here you go. Enjoy!" Ik weet niet of ik m'n mond erg opvallend open heb laten hangen, maar ik was totally speechless. Ro lag volledig in een deuk toen ik weer buiten kwam. Wederom een hilarisch voorval ;) Vervolgens zijn we de vallei-route naar beneden gaan rijden. We kwamen langs prachtige wijnranken en adembenemende wijnhuizen. We zijn gestopt bij een groot landgoed met een heerlijke tuin, vol met picknicktafels, waar iedereen ontzettend genoot van hun wijntje, kaas, olijven en stralende weertje. Een heel idyllisch plaatje :) Daarna begon de zoektocht naar een slaapplek in Sonoma (het minder publiekelijke Napa). Dat moest best te doen zijn dachten we. We kiezen één van de vele B&B's en gaan flink afpingelen. Het is tenslotte laagseizoen. Viel dat even tegen! Bijna 2 uur lang hebben we gezocht; OF onbetaalbaar OF vol EN onbetaalbaar. Shit.. Dan toch naar Napa om in de buitenwijk een lowbudget hotelletje te kunnen pakken? We deden nog 1 laatste poging bij Sonoma Creek Inn. BAM! Raak! Een te lieve receptioniste hielp ons uit de brand. Twee nachten voor 160 dollar incl gebruik van twee enorm stoere citybikes (die we anders nog hadden moeten huren voor 35 dollar per stuk!!!). De kamer is een plaatje! We konden wel huilen van geluk. Een lot uit de loterij na deze zoektocht. Heerlijk gedoucht (zo'n plons water hadden we nog niet gehad deze vakantie), en vervolgens naar het gezellige centrum om een hapje te eten. Een zalige burritos en wat Coronatjes verder gaan we nu weer naar ons heerlijke stulpje. Morgen om 9u beginnen we onze fietstocht door de vallei. Een dag wijntjes drinken, fietsen en genieten van de mooie omgeving. Wij zeggen: welterusten!