Yosemite - Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Yosemite - Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Yosemite - Sacramento

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

03 November 2012 | Verenigde Staten, Sacramento

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en rustig richting Sacramento gereden. We hebben uiteraard weer de 'b-weggetjes' genomen om nog zoveel mogelijk van de natuur mee te pikken. We hadden broodjes, kaas en tomaten gekocht zodat we onderweg bij een watertje konden picknicken. Het enige meer dat goed bereikbaar leek lag in een 'recreation area' en het zou ons 8,50 kosten om aan het water te gaan zitten. Belachelijk... We reden een stukje door en parkeerden zo dat we - weliswaar vanachter het prikkeldraad - alsnog over het geweldige meer uit keken. De highway 49 richting Sacramento liep door verschillende leuke plaatsjes. Vooral Sonora was heel erg mooi. Voor Amerika was het echt een heel sfeervol schattig plaatsje met een mooie kerk, kleine pandjes en prachtige huizen. Omdat we er doorheen reden toen we nog niet zo lang in de auto zaten zijn we er niet gestopt, maar achteraf hadden we daar wel een beetje spijt van. Een kopje koffie was daar zeker de moeite waard geweest, mja..! :) Eenmaal in Sacramento aangekomen was ik enorm in slaap gevallen (voor het eerst!) en werd Ro gek van de auto's die van alle kanten kwamen. Ons verblijf ligt lekker centraal, precies onder een knooppunt van de snelwegen. Maar als je net doet alsof de herrie het ruizen van de wind is, heeft t best iets romantisch ;) We hebben door Old Sacramento gewandeld (wat net een klein cowboystadje was), we hebben the Capitol Building bekeken (prachtig!) en we zijn nog even het stadscentrum ingelopen. Op zich echt wel een mooie stad, maar er valt verder weinig te beleven. Morgen gaan we dan ook weer lekker verder richting Napa Valley. Hier zullen we waarschijnlijk wel 2 nachten verblijven. Je kunt er fietsen tussen de wijngaarden, op verschillende plekken wijnproeven, er zijn hot springs waar we kunnen zwemmen, en als we de foto's op Google moeten geloven is het een heel mooie omgeving. Op naar het Bourgondische leven! :)

• 04 November 2012 - 09:23

Alie Valk:

Goedemorgen!!! Leuk allemaal. Wij hebben ook in de Napa Valley gefietst!
    gr. Alie ( en Marius natuurlijk)

• 04 November 2012 - 19:14

Ellen:

Hallo globetrotters,

Wat beleven jullie mooie dingen zeg en wat geniet ik van jullie verhalen elke dag weer genieten om te lezen.
    En dan Annemarie de zonnebril kwijt wat een paniek kan het me helemaal voorstellen en dan hem in de tas weer vinden ha ha fantastisch ik had wel een vliegje willen zijn.
    Nou op naar de volgende bestemming en voor de thuisblijvers naar het volgende reisverslag.
    Blijf goed voor elkaar zorgen.
    Liefs ellen