Zion - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Zion - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Zion - Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het eerste echt goede ontbijtje deze vakantie! Een heerlijke omelet met kaas speciaal voor ons gemaakt door de meneer op de sokken :) We hebben lekker rustig aan gedaan deze ochtend. Gefacetimed met het thuisfront en uitgebreid gedoucht in onze koninklijke badkamer. Aan het einde van de ochtend hebben we nog een hike gedaan in het Zion Park en daarna zijn we vertrokken richting Las Vegas. We besloten de toeristische route te nemen langs Lake Mead; een gigantisch groot meer ten oosten van Las Vegas. Het was een mooie weg, alleen was het jammer dat het meer pas aan het einde van de vele miles te zien was omdat de heuvels eigenlijk overal het uitzicht belemmerden. Toch was het weer een leuke rit. Er is geen weg hier in de US saai te noemen. Deze weg stonden elke paar meter kleine soort van stokstaartjes langs de weg. En het meeste bijzondere was nog wel een gigantische vogelspin die de weg overstak. In het Zion Park hebben we werkelijk bijna elk hoekje geïnspecteerd omdat we hadden gelezen dat er tarantula's in het park zouden zijn, en uiteraard hebben we er geen één kunnen ontdekken, hier wandelde hij rustig de straat over. Ro zag hem niet in eerste instantie. We waren druk in gesprek toen ik Ro ineens een beetje schaapachtig in de reden viel: "Er zat een spin op de weg." "Natuurlijk...", reageerde Ro. "Nee ik zag echt een spin!" "Weet je het zo zeker dat ik nu moet omkeren?" "Uhm, ja ik denk het wel." En ja hoor! Hij legde net de laatste 30 cm naar de berm af, waarna hij vlot verdween in de bosjes. Een heel bizarre ervaring! Ineens stap je toch wat minder relaxed het struikgewas in dan voorheen ;) Eenmaal in Las Vegas aangekomen was het gedaan met de rust. Wat een gekkenhuis! Ons hotel stond middenop The Strip. Eenmaal aangekomen in de lobby/casino van het hotel, konden we aansluiten in de megalange rij om in te checken en hebben we kennisgemaakt met een lief, 70-jarig echtpaar die ons vast even de highlights van The Strip toevertrouwenden, en uiteraard ook alle ins and outs over kinderen, kleinkinderen, laten we zeggen gehele biografie :) Na onze spullen gedropt te hebben op de hotelkamer zijn we als een stelletje Japanners The Strip afgestruind. Hilaaaarisch! Wat een idioot gebeuren. De boulevard stikt van de chique hotels welke allemaal hun eigen show hebben om toeristen te trekken. De één stijlvol met een prachtige fonteinenshow, de ander ontzettend ordinair met een soort theatervoorstelling met sexy geklede piratenmeisjes op een schip. Geweldig om gezien te hebben, maar ook heerlijk om morgen weer verder te reizen.