Grand Canyon - Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Page (Lake Powell)

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

26 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Page

De wekker stond vandaag om 6:00u zodat we de sunrise konden zien, maar uiteraard stonden we om 5:30u alweer te stuiteren naast bed :) Achteraf was het goed dat we wat vroeger waren want nu hadden we nog tijd om de bus naar Hopi Point te nemen. 10 minuten voor zonsopgang stonden we paraat. Het vroor, waaide als een gek, en we waren dan ook tot op het bot onderkoeld, maar het was het waard! Vlak voordat de zon zich liet zien kleurde het boven de bergen aan de andere kant helemaal paars, rood en geel. Geweldig! Het is maf om te zien hoe snel de zon opkomt en binnen notime hoog aan de hemel staat. Op de terugweg naar het dorpje reden we langs een kudde jonge rendierkalfjes. Het stikt overigens van de rendieren op de Grand Canyon maar zulke kleine babybambi's hadden we nog niet gezien. We zijn teruggelopen om ze op te zoeken. Onderweg kwam de hele familie ons tegemoet gelopen. Keurig over het wandelpaadje kwamen ze recht op ons af. Totaal niet bang. Maar wij wel.... In de tourbussen werd namelijk steeds gewaarschuwd dat Elks in de herfst erg agressief kunnen zijn. Hoewel ze alles behalve agressief leken hebben we t stiekem toch maar op een lopen gezet, totdat we merkten dat ze echt niet geïnteresseerd waren in ons. De hele kudde denderde voorbij. Echt te bizar voor woorden. De rest van de ochtend hebben we met de auto nog wat uitkijkpunten bezocht en reden we langzaamaan oostwaarts richting onze volgende bestemming: Page. We besloten een omweg te nemen door een Indianenreservaat. Even weg van die Highway dachten we. Achteraf gezien was het alleen maar een takkeneind omrijden door een niet heel bijzondere omgeving (Ro: "Ik had eigenlijk niet anders verwacht, die Amerikanen hebben het niet voor niets aan de Indianen gegeven"). Toen we Page naderden kwamen we langs de Antalope Canyon, iets wat we nog graag wilden zien, maar jemig wat was dat duur; 60 dollar! Dat vonden we het niet waard (ik weet het Marius en Alie, ik hoor jullie al zeggen "wat zonde!", maar voor dat geld hadden we liever een leuke upgrade voor een kamer ;)). De andere bezienswaardigheid die we graag wilden zien was de Horse Shoe Bend. Wat een plaatje was dat. Een gigantische rots omringd door water. Echt heel heel mooi. Page zelf vonden we ontzettend tegenvallen. Ook Lake Powell - het meer waaraan Page ligt - vonden we minder indrukwekkend dan gedacht. Onze geplande 2 overnachtingen hebben we dan ook direct gewijzigd naar 1 zodat we morgenochtend onze weg naar Bryce Canyon kunnen vervolgen.