San Simeon - Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu San Simeon - Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

San Simeon - Ventura

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

10 November 2012 | Verenigde Staten, Ventura

Na een continentaal Danisch ontbijt (lees: mierezoet broodje, kopje thee en chemische sinaasappelsap) reden we richting Hearst Castle. Gisteravond hadden we al besloten dat we er niet naar binnen zouden gaan. Een tour was behoorlijk prijzig en het kasteel ging pas om 9u open en dan wilden we eigenlijk al lang en breed op weg zijn naar het zuiden. Ons idee was dus alleen van buitenaf wat foto's te maken. Eenmaal aangekomen bij de entree bleek dat deze zo ver vanaf het kasteel zelf lag dat je zelfs met de telelens nauwelijks iets kon zien. Helaas pindakaas. Op naar Santa Barbara! Tegen 12u waren we in de populaire badplaats aangekomen. Wat bleek... er was een marathon dit weekend. Een evenement waar zo'n
20.000 man op af kwam. Alle verblijven waren knijtertje duur (vanaf 120 dollar p/n, en dat al voor een redelijk paupermotelletje) en het verkeer in de stad was een chaos. Perfecte timing dus... We besloten onze middag door te brengen in het centrum en op het strand en zouden dan vanavond wat zuidelijker rijden om in Ventura een slaapplek te zoeken. Goed plan, maar waar was het zgn 'downtown' en hoe kwamen we er..? 2 uur zoeken later hadden we het visitors centre gevonden en kon onze dag eindelijk beginnen. Gelukkig was Santa Barbara minder leuk dan we verwacht hadden en vonden we het dan ook geen drama weer verder te reizen :) Voor de aankomende 4 nachten hebben we zojuist alles geboekt. Geen zin meer om te zoeken, het is tijd om te relaxen, want sinds Napa Valley hebben we nog maar weinig het gevoel gehad dat we echt vakantie hadden. Morgen staat er dan ook eindelijk een stranddag in Santa Monica op de planning :) 's Avonds slapen we in Hollywood. Voor ma avond hebben we een hotelletje vlak bij Huntington Beach, en de laatste 2 nachtjes slapen we in een heeeeerlijk hotel in San Diego :) Het geeft een heel ontspannen gevoel dat alles geregeld is en we niets meer hoeven uit te zoeken de komende dagen. Tijd om nog even op en top te genieten dus. Foto's uploaden laten we even voor wat het is. Internet is vandaag niet snel genoeg en in LA is de kans groot dat we moeten betalen voor Wifi. Het is vreemd dat we over een paar dagen alweer thuis zijn. Gek genoeg beginnen al die verschillende bedden en het continu buiten de deur eten best te wennen. Toch kijken we ook weer uit naar ons eigen fijne huisje en het lekkere 'gewone' NL :)

• 11 November 2012 - 10:24

Alie Valk:

Goedemorgen!!!

Wat super allemaal!
    Geniet nog lekker van de laatste dagen in de V.S.
    Stiekem heb ik ook alles nog even (her) beleefd hihi

• 11 November 2012 - 20:04

Esther Hagens:

Zo ik ben weer helemaal bij, wat een heerlijke verhalen! Wat maken jullie toch veel leuke en mooie dingen mee, erg gaaf!!
    Geniet van jullie laatste dagen!!! Hopelijk kunnen jullie ook nog wat uitrusten en genieten van het zonnetje voordat jullie weer in Nederland zijn (al schijnt hier deze week ook de zon;), maar het is wel ietsiepietsie minder warm dan bij jullie:D).
    Geniet ervan samen en ik ben heeel benieuwd naar alle mooie foto's bij deze leuke verhalen!
    Liefs es