Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Anne-Marie en Roderick - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie en Roderick

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Springdale

Rond 8u vandaag vertrokken we vanuit Cannonville richting Zion. Door een flinke omweg hebben we een stukje van de reeds geziene highway kunnen overslaan. De weg die we namen was eenzamer dan ooit. Tijdens die 40 mile zijn we misschien 2 auto's tegengekomen, en dat op een verharde weg! Er was enorm veel hoogteverschil. Op ruim 3 km hoogte hebben we hier dan ook onze eerste sneeuw gezien. En toch was de temperatuur nog heerlijk. Heel bizar. 2 uur rijden en ongeveer 12 doodgereden herten verder (sorry dat ik het zo luguber vermeld, maar jemig wat was het raak deze route! Echt verschrikkelijk...) kwamen we aan in het Zion Park. Eerlijk gezegd waren onze verwachtingen niet zo hoog. Veel mooier dan Bryce en de Grand Canyon kon het eigenlijk niet zijn. Zion zou vooral bekend staan om zijn vele watervallen, en aangezien vrijwel elke rivier droog staat dit seizoen konden we ons niet voorstellen dat het erg sepctaculair zou zijn. Niets was minder waar. Zion is weer zooo anders, maar zo verschrikkelijk idioot mooi! Het grote verschil met de andere parken is dat er veel bomen groeien, welke nu in de herfst prachtig rood en geel kleuren. De watervallen drupten misschien meer dan dat ze naar beneden denderden, maar de rivier kolkde met een best flinke vaart door het park. Overal hoorde je het water stromen. Samen met de geweldige omgeving was dat op en top genieten. Maar het mooiste komt nog! Ons verblijf!!!! We hadden een keertje niets vooruit geboekt en gingen begin van de middag voordat we gingen wandelen op zoek naar een leuke slaapplaats. Dat was niet makkelijk. In Springdale (het dichtstbijzijnde dorpje) lagen de prijzen overal tussen de 90 en 150 dollar per nacht. De goedkoopste (een behoorlijk pauperding) was 60, en daar komt de tax dan nog overheen. Hmm... We zagen nog 2 B&B's en besloten alleen daar nog eens te kijken, misschien dat die goedkoper zouden zijn.. De eerste was vol. Bij de 2e wilden we eigenlijk alweer omdraaien toen we de gigantisch luxe entree zagen. Dit is onbetaalbaar zeiden we tegen elkaar. Terwijl wij onze ogen uitkeken kwam de 'gastheer' op zijn witte sokken de hal inlopen. Voorzichtig vroegen we of er nog een kamer vrij was, maar ik zei er in één adem achteraan: "But I'm afraid it is to expensive for us...." Waarop hij reageerde: "Well, I'll work with you" Hij deed de twee gigantische deuren op de benendenverdieping open en daar was hij dan; het pareltje van het verblijf - de Master Bedroom. Dit was niet normaal. Ik denk dat de koningin niet eens zo slaapt. Dit was echt niet te betalen voor ons. Dat kon niet. "100 dollar", zei hij. Wat?! We hadden minstens het driedubbele verwacht! Maar nog was het natuurlijk niet goedkoop.... "Ok, 90 included tax and breakfast." DEAL riepen we in koor. Want eerlijk is eerlijk, hoewel we dat voor een ander hotel misschien prijzig vonden, was dat in dit geval een koopje. Hotelovernachting en Spa in één; een kamer van normaal 170 dollar! Jacuzzi, stoomcabine, toilet met bondje, openhaard, massagestoel, uitzicht op de bergen, een kingsizebed, walk-in-closet. Het is echt een droom. Ro moet me elke keer nog even knijpen. Bekijk de foto's maar dan zien jullie dat we niet overdrijven. Alleen de eettafel staat in de hal, de rest is all ours!! :)

• 30 Oktober 2012 - 08:09

Hans En Ria:

De kamer heeft veel indruk gemaakt en is ook inderdaad een juweel, maar zijn jullie daardoor vergeten een foto te maken van de omgeving?
    Geniet maar lekker.
    Kus, pap en mam

• 03 November 2012 - 19:06

Esther Hagens:

Wooooh wat een mooie foto's!! Aan zo'n verblijf zou ik wel kunnen wennen;) vooral de massage stoel! Haha! Heerlijk joh! Maar wat een mooie omgeving ook! Wat een gek idee dat jullie zo veel mooie dingen mee maken en het hier alleen maar regent en koud is:(.
    Dus voor jullie, dubbel genieten!!!
    Liefs Es